Wednesday, 30 November 2011

0wg bajet btamad0n...





Nie aq ade satu citer nie..bace lah....


Disebuah restoran mahal..
Seorang gadis bertudung makan seorang diri..
tiba-tiba datang sekumpulan remaja duduk di meja sebelah..
... Seorang gadis dari kumpulan itu berkata :

"gadis kampung mana pulak datang restoran mahal cmne pastu makan guna tangan pulak tu...ne mesti tak reti nak pakai sudu dan garfu kan.."

Seorang anak muda pulak menyampuk:

"ish...muka cantik..tapi makan sampai licin pinggan..
malu doh kalau aku jadi bf dia..kalau awek aku makan x sampai separuh pinggan..diet katakan..nak jaga badan...."

Seorang lagi berkata : "eww..tengok tu...sampai menjilat jari dowh..geli aku...pengotor rupanya awek ne..."

Kemudian datang seorang lelaki yang tidak dikenali ke arah kumpulan remaja tu... Lelaki tu berkata:

✔Gadis bertudung itu makan guna tangan kerana ikut sunnah Rasulullah s.a.w. bukan kerana dia gadis kampung.

✔Gadis bertudung itu makan sampai licin kerana dia tak ikut nafsu untuk membazir, bukan kerana dia tidak malu

✔Gadis bertudung itu makan sampai menjilat jari
kerana ikut sunnah Rasulullah s.a.w, bukan kerana dia pengotor"

Allhamdulilah ♥



hhrrmmm...ini lah dier pemikiran 0wg bajet btamad0n sgt nie...ckap x gne akal bet0yl...x tau beze sekular dgan sunnah...amik ikhtibar ea dr citer nie...peace..:)



No comments:

Post a Comment