Wednesday, 3 April 2013

plkn....


assalamualaikum....

share sikit pasal plkn la...sebab ade yang nak tau life kat sane kan...di plkn kami diajar utk survive,belajar berdikari,interaksi dalam kumpulan,ikhtiar hidup dan mencari diri sendiri...Kami di ajar utk mengenali diri sendiri,potensi diri dan cara berinteraksi sesame insan...aktiviti-aktiviti dalam kelas pula,lebih kepada menguji daya kreativiti...perlu sentiasa berfikiran rasional dan terbuka terhadap idea baru...wawasan dan matlamat barangan dan projek yang dilakukan perlulah jelas,dan yang pasti pemikiran di luar kotak sentiasa diasah..lifestyle kat sane tak jauh beza dengan cara hidup budak asrama...ketepatan masa sentiasa dititikberatkan...denda merupakan perkara lazim,,hidup kat sane lebih sebagai sebuah keluarga,tolak-ansur antara pelatih yang berlainan bangsa...dan saling menghormati antara satu sama lain...kiteorang didedahkan cara2 penggunaan kompas,cara ikhtiar hidup,rawatan kecemasan dan seni pertahanan diri...setiap pelatih dididik untuk menjadi seorang leader,,melalui aktiviti team building dan pertandingan2 yang diadakan...

ape yang terjadi terhadap kepala2 kami....

tu ape yg aku boleh gambarkan dekat sana...aku kat sane pun bukan bagus sangat ,biase-biase je...makin cepat biasakan diri dekat sana...makin cepat kita seronok...cume aku sedikit terkilan sebab aku tak dapat nak menembak,sebab dorm dikuarantin atas sebab kesihatan...tak ape lah...makanan dekat sana pun boleh tahan...6 kali sehari...dalam tu,semangat kenegaraan dan patriotisme para pelatih akan dipupuk...seriously,lepas masuk plkn,cita-cita aku nak jadi askar nak pertahankan negara...tapi bukan rezeki aku...hari-hari yang berlalu kat sane,rase amatlah menyeronokkan,sebab berkenalan dengan kawan-kawan baru yang same kepale(botak)....dpat elaun,pakaian free dan orang cakap,plkn ni tempat jumpe jodoh...entahlah...aku pun tak tau....tak kurang juga yang ambil peluang belajar bahasa tamil dan mandarin....seronok-seronok...jangan risau,borang sukarelawan untuk memasuki plkn masih ada...jadi,sila.....:)



No comments:

Post a Comment