Wednesday, 25 December 2013

aku...


Assalamualaikum...




"lepak la remaja cuma sekali,enjoy dulu"...hahaha,i'm teenager and i know it..darah sedang membuak panas,nak mencuba semua perkara,tanpa disedari kita hidup atas matlamat yg menghalalkan cara..maaf saya sembang kencang sebab saya pun dalam fasa memperbetulkan mana yg silap dan perhalusi mane yg benar..bila difikirkan balik,kita ini hamba yg sangat kekurangan,tiada apa yg menjadi kepunyaan kita melainkan pinjaman hakiki dari tuhan Yang Maha Esa..dan fikirku melayang ,apa yg aku kerjakan dengan pinjaman yg sempurna ini..apa sekadar berseronok di ats dunia yg hanya sekadar pentas sandiwara atau tanggungjawab ku lebih besar dari itu..ku singkap sejarah lampau,ku temui pemuda berhati cekal yg membuka kota Konstantinopel,sultan muhammad AlFateh yg rasulullah sifatkan sebagai sebaik baik pemimpin dan sebaik baik tentera di bawahnya..dlam usia yg cukup muda dia menempa nama dalam memartabatkan islam di bumi Allah..

so,ramai antara kita yg memilih utk menyalahkan org disekeliling kita,kawan2 dijadikan tempat lepas geram setelah zaman remaja musnah diisi dengan perkara yg sia2..Umar al-Khattab RA pernah berkata "Orang yang paling aku sukai adalah dia yang menujukkan kesalahanku"..jgn dituduh kawan bersalah,tanyakan pada diri apa yg kita usahakan agar ukhwah insani itu harum dengan wangian islam...in sya Allah kawan2..saya pon On The Way mencari cinta hakiki ni,jom la sekali..



No comments:

Post a Comment