Saturday, 21 March 2015

Mama


assalamualaikum.

jauh aku berjalan,makin jauh aku berlari.ternyata banyak jejak yg aku tinggal.perit bila dihantui jejak yg tak mungkin luput dalam kenangan diri. aku rasa airmata ni terlalu murah hari ini.aku kenang banyak cuai aku hampakan hati mama,banyak tingkah aku guriskan hati mama.banyak lisan aku yg tak sudah sakiti mama.aku kenang aku yg kecil dulu,dilayan setiap permintaan,dikendong setiap permohonan.aku lihat besar pengorbanan seorang yg aku gelar mama sepanjang tempoh itu.mama abg tak pasti kalau abg boleh, abg tak tahu kalau abg mampu hidup tanpa mama.cuma lidah masih kelu betapa abg ingin ckap terima kasih pada setiap masa mama hadir utk abg, maaf atas setiap khilaf, dosa abg pada mama .selalu harap abg masih budak yg sama mama kendong dulu, masih orang yang sama mama mandikan dulu,anak sama yg pimpin tangan mama dulu,abg yg sama mama dodoikan dulu..maafkan abg ..... 


No comments:

Post a Comment